23948sdkhjf

Trævarefabrikernes Udsalg fejre 80 års forretningsjubilæum

At en detailforretning kan holde 80 års jubilæum i samme familie hører til sjældenhederne i dansk detailhandel.
At det samtidig er specialforretninger i bymidten af større danske byer, gør ikke historien mindre enestående. Ikke desto mindre har trævarefabrikernes Udsalg i dag 10 forretninger fordelt i Jylland, på Fyn og Sjælland.

80 år i 2013
I 1933 åbnede Gustav Lange en lille forretning i hjertet af Aarhus. I dag 80 år senere ligger forretningen her endnu, blot meget større, med meget bredere vareudvalg. Det der startede med vuggevaskemaskiner, kravlegårde og trævarer, er i dag en landsdækkende kæde af specialforretninger – en klon mellem møbel-, indretnings- og designforretninger. Det vidner om, at specialforretninger der evner at holde fast i god, solid, sund og lokal forankret butiksdrift og samtidig fokuserer på produktudvikling og onlinehandel, har en berettigelse og en fremtid.

3. generation
-… så længe kunder efterspørger kvalitet, godt håndværk og moderne indretningsprodukter, vil den gode historie om trævarefabrikernes Udsalg fortsætte, siger Henrik Lange, 3. generation i koncernen.

Sammen med sin bror Anders Lange ejer han Træ Design, som står bag kæden. Henrik og Anders driver selv nogle af forretningerne, søsteren Ann Sophie en af forretningerne i København og et par af forretningerne er desuden på franchiseaftale.

Kontakt med kunderne er alfa og omega
Succes handler også om indsigt, overblik og nærvær siger Henrik Lange.

- Vores succes hænger bl.a. sammen med, at vi selv er en aktiv del af driften. Vi står også bag disken, taler med kunderne, ved hvad de efterspørger, og vi kender alle vores varer. Der er nogle ”dyder”, som gennemsyrer vores måde at drive forretning på. Vi vil levere rigtig god kvalitet, være ærlige, troværdige og lettilgængelige, så alle kunder føler sig godt tilpas og taget sig rigtig godt af. I dag hvor mere og mere handel foregår ”online”, er den personlige kontakt og service stadig noget af det, der gør, at både studerende, masser af børnefamilier og mere voksne kunder vælger os, siger Henrik Lange.

Online handel, design og produktudvikling
Trævarefabrikernes Udsalg har dog fuld fokus på at udvide og udvikle salgskanaler og produkter.

- Vi oplever voldsom vækst i onlinesalget på vores webshop traevarer.dk, og vores kunder kommer fra HELE landet, både det private og erhvervsmæssige segment, fortæller Anders Lange, som står for den digitale del af forretningen.

Kæden har også egen møbeldesigner. Det betyder, at man løbende introducerer nye, unikke og moderne designs – både opbevaringsmøbler og andre produkter.

Og så det ene ”k”
Når man som trævarefabrikernes Udsalg har en lang historie bag sig, er der masser af ting de har ændret gennem årene, udviklet og gjort bedre – det er derfor, de er her endnu. Men der er også ting, de gerne vil værne om. ”Trævarefabrikerne staves stadig kun med eet ”k”, for sådan gjorde vores farfar i 1933, og derfor gør vi det også i dag…, slutter Henrik Lange.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143